grå fredag i november

Och jag ligger i sängen, klockan är 11. Sjukt skönt. Jag är trött efter en tuff vecka så det känns inte mer än rätt och ligga här och mysa. Lyssnar på Chris Medinas nya platta. LOVELY. Annars då, jo jag jobbar. Min mamma ville ha ett snack med mig igår vid middagen. Jag trodde direkt att jag hade gjort nåt dumt eller nåt. Men det var helt tvärtom. Hon berättade för mig hur hon kände för det här med malmö och min flytt och vilja och hit och dit. Och hon har, från första början sagt att jag inte får flytta förns jag har hittat ett jobb. Men under den här tiden har hon sett på mig att jag inte mår bra av att ha det såhär, och att det är svårt för mig och söka jobb i malmö samtidigt som jag jobbar här i sthlm. Jag har missat en tio intervjuer pga av att jag har jobbat och inte kunnat ta mig ner. Så den här taktiken har ju inte funkat,eftersom jag fortfarande inte har flyttat utan står kvar på ruta ett. Så hon sa till mig igår att hon tycker att jag ska flytta. Hon säger att hon ser på mig att jag är redo, att jag inte vill något annat än att vara nere hos Mattias. Äntligen har hon förstått hur jävla krävande det här är. Hon sa : Becca man ser på dig att du är i malmö i ditt huvud hela tiden. Du är redan där. Vi kanske ska se det här som ett tecken, att det kanske är dags för dig nu och ta det här steget. Flytta, och därefter hitta ett jobb, när du kan vara där hela tiden.. Jag får tårar i ögonen när jag skriver det här, det känns verkligen som att det är nära nu. Jag undrar bara hur jag ska klara mig utan min andra halva, Linnéa... fan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0