Tankar

Varför är det så svårt och veta vad man vill här i livet? Man har svårt och bestämma sig, man vet inte vad man vill göra. Eller när. Jag har ingen som helst aning om vad jag vill arbeta med, eller vad jag vill göra i framtiden. Plugga vidare ska man ju göra så småningom också, men vad ska man då söka för utbildning? Jag har inte den blekaste just nu. Men det kommer väl så småningom hoppas jag. Jag tänker ju inte precis jobba på taco bar hela livet.. Jag vill ha ett roligt arbete där man känner att man gör nytta, arbetar med trevliga människor och inte ett STRESS jobb som det är inom restaurang. Har jobbat i den här branschen för länge nu känner jag. Den är allt bra hård. Den här veckan har gästerna varit klagiga och allmänt otrevliga bara. Jag kan bli galen på gäster som beställer avancerade saker och man står och är trevlig och gör sig till och fixar så dom ska bli nöjda, att dom inte ens kan pressa fram ett leende eller säga tack. Visst, alla är inte trevliga. Men vissa dagar kan jag få sån stor lust och bara be dom dra åt helvete och gå därifrån. Jag är inte den som gärna håller käften när jag blir arg, blir jag arg så kokar jag inombords. Det är en del som fått mig och tröttna inom restaurang, det är för hårt tycker jag. Sen denna stress, man blir ju knäpp. Under rusher önskar man att man hade 10 armar. Nått jobb som jag alltid tyckt verkat vara mysigt är och jobba på dagis.. umgås med barn och ta hand om dom och vara ute i naturen och så. Och inget stress. Jag hatar stress. Nä nu har jag fått ur mig lite tankar så nu blir det sussa.PÖSS

Sån här skön latino musik spelas dagligen på vår restaurang. Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0