prat

Kom hem från jobbet förut, har duschat och ätit godis. Nu har jag suttit och pratat med mamma i en timme typ. Så jävla skönt, vi har pratat om precis allting. Livet, vänner, jobb. Hon är verkligen klok min mor. Som hon sa, när man går i skolan har man den här ständiga kontakten med vänner, man umgås och drar ut på helger. Sen efter studenten när man börjar jobba och går skilda vägar, blir kontakten aldrig densamma. Vissa hittar nya vänner, andra åker iväg, man väljer vilka man vill ha kontakten med och umgås med. Jag är inne i fas när jag försöker hitta nån sorts ståndpunkt. Jag försöker sortera ut bitar i mitt liv, jobb, relationer osv.. Vad jag vill göra med allting. Vilka man har kvar i sitt liv. Vilka förändringar man kanske ska göra. Det är nog ganska naturligt, vissa går skilda vägar och vissa håller kontakten för att banden är så pass starka. Man prioriterar olika saker och gör olika saker. Jag vet iallafall vilka som är mina riktiga vänner och vilka jag inte tänker släppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0