nostalgisk

Aah jag är bara tvungen och skriva lite om förra vintern, eftersom jag blir så nostalgisk av MSG. Jag minns hur dåligt jag mådde i början av vintern. Innan min födelsedag och allt det där. Det var fram och tillbaka med mitt ex, jag var alltid ledsen, jag tyckte allting sög. Såg inte ens fram emot min 18 årsdag. Dagen innan jag fyllde 18 fick jag nog. Och då menar jag NOG. Jag ringde upp mitt ex och sa att jag inte ville ha ett skit med honom och göra längre, jag gav upp allting som jag trodde på, och förstod att det aldrig mer skulle bli vi två igen. Jag ringde upp, helt iskallt och bara sa att han kunde dra åt helvete. Efter det samtalet var jag hysterisk och ledsen i fem minuter, sen gick det över. Då förstod jag verkligen att det var sjukt det vi höll på med. Jag behövde inte ens honom, jag ville inte ens vara med honom. Han äcklade mig. Efter det samtalet så bara vände allting. Jag blev som en helt annan person. Från att vara den mest deprimerande människa ni kan tänka er, som alltid var sårbar och ledsen, till att helt plötsligt se livet från den ljusa sidan. Allt tog en vändning bara. Jag fyllde 18, jag var ute på krogen KONSTANT! Brände alla pengar jag fick då, och hade. Men det var värt varenda krona. Jag mådde bra, och jag var ute hela tiden, träffade så mycket nya människor. Tänkte ingenting på det som en gång fick mig och vara så ledsen. Jag träffade Charlie som jag snabbt fann intressant, genom min bror. Vi hängde hela gänget tillsammans, jag Charlie Marcus Mikaela Soffe, alla! Aldrig haft så roligt. Jag blev kär i Charlie, vi var tillsammans nästan varenda dag. Livet bara lekte! Charlie fick mig att må bra och jag var glad i hans närvaro. Men på nått sätt var vi inte menade för varandra, så vi gled ifrån varandra med tiden, men jag är så glad för att jag träffade Charlie. Han fick mig att inse att jag inte var helt värdelös, han gav mig kärlek och närhet, som jag inte hade fått på bra länge innan. Han kom som en räddare i nöden då. Efter de var jag fortfarande ute och röjde, väldigt mycket med folk från klassen också. Vi hade det ju så bra i trean! Trean var bästa året på gymnasiet. Alla var vänner, vi var ute tillsammans. Alla tog hand om varandra, ja men allting var bara så bra! Och jag mådde bra, jag mådde så in i helvete bra! Trodde jag skulle må skit efter att jag sagt upp allting med mitt ex, men det blev verkligen tvärtom. Han var bara en fis i rymden för mig då. I samma veva trånade jag ju efter den omtalade idolen, haha. Jag tyckte Calle var såååå söt. Och jag bombaderade alla youtube klipp med honom, jag spelade honom överallt. Alla i min omgivning bara skrattade åt mig och tyckte jag överdrev, så snygg var han väl inte? Men i mina ögon så var han det! Första gången jag pratade med honom på facebook kommer jag aldrig glömma, jag var som förstummad. Alla våra sms innan vi ens hade träffats glömmer jag aldrig. I skolan när jag och Mickis skulle åka hem till mig, när han smsade mig. Gången vi SÅGS är det bästa minnet! Jag drog med Josse lite impulsivt och åkte till fruängen och träffade honom, första gången. Pirret i magen minns jag som det vore igår. Alla andra gånger jag varit med honom är också något som får mig och bli helt lycklig i hela kroppen. Jag har bara bra minnen från förra vintern. Sena utekvällar när man rullade hem helt genomfrussen efter krogen. Allt det där minns jag. Nyårsafton hos Mikaela som sen drog oss vidare till Harrys. Fyfan va kul jag hade! Vintern 2009-2010 var en bra tid! Jag tillät mig inte att må dåligt!

Det är som om hela vintern spelas upp som en film när jag hör den här låten. Blir så glad! <3




En kväll på hardrock café, senare drog vi till Seven sins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0